Nie stać nas na błędy z przeszłości
Skoncentrujemy się na hybrydowych samochodach typu SUV – mówi prezes Mitsubishi Motors.
Rz: Mitsubishi w tym roku podwoiło sprzedaż w Europie, a w Polsce notuje wzrost o 70 proc. Trudno będzie utrzymać takie tempo...
Nasza najnowsza strategia zakłada koncentrację na hybrydowych samochodach typu SUV. Rynek nam sprzyja – segment, na którym się skoncentrowaliśmy, rośnie bardzo dynamicznie, a jednocześnie Europa wyróżnia się wyjątkowo restrykcyjnymi przepisami w kwestii emisji CO2 i ochrony środowiska. Już dziś wiadomo, że te normy zostaną jeszcze bardziej zaostrzone do roku 2020, a potem 2025. Mitsubishi Motors jest na to gotowe. Mamy już za sobą europejską premierę rynkową hybrydowego modelu Mitsubishi Outlander PHEV (Plug-in Hybrid E-v), który okazał się bestsellerem. Tak więc właśnie bazując na samochodach typu SUV, mamy zamiar znacznie zwiększyć naszą sprzedaż w Europie. I nie ukrywam, że mamy wielkie oczekiwania także wobec polskiego rynku.
Łatwo popełnić błąd, gdy firma jest w świetnej kondycji. Kiedy jest w słabej, brak możliwości ryzykownych kosztownych projektów
Jak ważny jest rynek europejski dla Mitsubishi Motors?
Bardzo ważny – po tym, gdy kurs jena mocno spadł. Przynosi nam zyski, a sprzedaż stale rośnie.
Dzisiaj na świecie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta